نگار سلیمانی

رونمایی بازی محیطی کشکول

رونمایی از بازی محیطی کشکول به عنوان اولین سری از بازی های محیطی u-play، طراحی شده توسط تیم سیویتاس

تو پای به راه در نه و هیچ مپرس

خود راه بگویدت که چون باید رفت

در مقالات قبل از ماهیت بازی های محیطی و میزان بالای تاثیرگذاری و البته موارد کاربرد آن بسی سخن راندیم و نهایتا بعد از چهار ماه تحقیق و تمرین، به زمان رونمایی از بازی محیطی کشکول به عنوان اولین سری از بازی های محیطی u-play تیم سیویتاس رسیدیم.

رونمایی بازی محیطی کشکول

خرسندیم که این روز مبارک، همزمان با گرامیداشت هفته استان اردبیل شده است. تقارنی که به فال نیک گرفتیم و نشانی از انجام کار درست در مکان و زمان درست دانستیم. چرا که ماموریت اصلی بازی های محیطی، ارائه راهکاری خلاقانه و هوشمندانه برای بهبود رابطه شهر و شهروند می باشد و ما این بازی را منحصرا برای شهر اردبیل و روایت برخی وقایع تاریخی آن به صورت زنده طراحی کردیم. در واقع حس تعلق و مسئولیت پذیری نسبت به شهر در گروی نگاهیست که مردم به شهرشان دارند و u-play نیز روی دیگر شهر را به مردم نشان می دهد.  

رونمایی از بازی محیطی کشکول به عنوان اولین سری از بازی های محیطی طراحی شده توسط تیم سیویتاس در تاریخ 5 مرداد سال 98 در نگارخانه خطایی صورت گرفت. این نوع از بازی ها که ژانر جدیدی از بازی های دسته جمعی بوده و برای اولین بار در شمالغرب کشور اجرا می شوند، در ایران فقط در تهران، شیراز و بیرجند برگزار می شوند. بازی های محیطی یا ARG ها تلفیقی از هنر، تاریخ، پرفورمنس آرت، شهرگردی و آموزش و تفریح با هم است و کمک می کنند شهروند در شهر خود یک توریست شود.

رونمایی بازی محیطی کشکول

نهایتا؛                                                                                                                   

بسیار مایه مباهات است که بازی محیطی کشکول، به لحاظ چندلایه و چندوجهی بودن، موجبات همکاری ارگان های مختلف من جمله پارک علم و فناوری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری را فراهم کرده بود و در چنین روز با ارزشی همه عزیزان را در یک ردیف، کنار هم جمع کرده بود.

همچنین از تمامی عزیزانی که در به منصه ظهور رسیدن این کار با تیم سیویتاس همکاری کردند، بالاخص موسسه کارآفرینان نوین آرتا، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

بازتاب رسانه ای خبر: خبرگزاری صدا و سیمای اردبیل ، خبر فارسی.

[aparat id=”5FbHq”]

[aparat id=”2IpLP”]