نگار سلیمانی

بازی محیطی کشکول

اختتامیه لیگ بازی محیطی کشکول در اردبیل

ده ماه گذشته است و ما در این مدت فعالیت های زیادی داشتیم و مهمتر از همه چیزهای زیادی یاد گرفتیم. از تولید محتوای ارزشمند و طراحی وبسایت به دست خودمان گرفته تا یادگیری چیستی و نحوه به کارگیری گیمیفیکیشن در حوزه شهر خلاق و زیست پذیر. چیزی که تنها با ممارست، تحقیق و آزمون و خطا آموختیمش و الان مفتخریم که بگوییم با بازی محیطی کشکول، برای اولین بار در شمال غرب کشور، مباحث شهری را با مکانیک های گیم تلفیق کرده و سناریوهای چند لایه متشکل از سواد شهری، تاریخ، معماری، هیجان، حس مکان و خاطره جمعی نگاشته ایم و شهر را به تجربه ای دلپذیر برای شهروندانش تبدیل کرده ایم.

و چه خوش که اتمام کارهای سناریونویسی و به کارگیری گیمیفیکیشن در تجربه ی چندحسیِ فضاهای شهری همزمان شد با هفته گرامیداشت اردبیل و این فرصت را برای ما به وجود آورد که از بازی محیطی کشکول به عنوان اولین سری از بازی های محیطی u-play رونمایی کنیم. کاری که زمینه ساز تعامل مثبت شهروند و شهر بوده و منجربه توسعه پایدار در بلندمدت می شود.

در هفته ای که گذشت برای اولین بار در شهرمان شاهد ماجراجویی تیم های شجاعی بودیم که خود را به چالش کشیدند و فرصت تجربه یک اتفاق جدید را به خود دادند. افرادی که با شهرشان معاشرت کردند، به پای سخنانش نشستند و با آن دست دادند و با این کار نه تنها خود لذت بردند بلکه برای هویت شهرشان ارزش قائل شدند.

برندگان بازی محیطی کشکول
لیدربرد بازی محیطی کشکول

بعد از گذشت یک هفته و رقابت 7 تیم باهم، اولین سری از رکوردزنی های بازی محیطی کشکول شروع شد و جوایزی که منحصرا برای بازی های این هفته درنظر گرفته شده بود به تیم های اول تا سوم اهدا شد. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بازی محیطی کشکول در آخرین روز از هفته اردبیل، مورخ 11 مرداد 98 در نگارخانه خطایی برگزار شد و به سه گروه آندرومدا (تیم اول)، پارادوکس (تیم دوم)٬ دژاوو(تیم سوم) به ترتیب، هفتصد هزار تومان، پانصد هزار تومان و سیصد هزار اهدا شد.
البته لازم به ذکر است که بازی محیطی کشکول هر روز از سال قابل انجام است، تنها کافیست علاقمندان به صفحه civitas.ir/k-arg مراجعه کرده و بعد از مطالعه اطلاعات، برای روز و ساعت موردنظرشان بازی را رزرو کنند.

برندگان بازی محیطی کشکول
تبم اول: آندرومدا

به یاد داشته باشیم که سرنوشت یک شهر تغییر نمی کند مگر به دست مردمانش و تا زما‌نی که مردم با شهرشان خاطره نسازند و  تعامل نداشته باشند، پیشرفتش چیزی بیش از یک رویای وهم‌آلود نیست.

باشد که جسارت دگرگونه دیدن را داشته باشیم چرا که حیات این شهر در گرو نگاه ما بدان است.