نگار سلیمانی

بازی اینستاگرامی ژوژمان

برگزاری بازی محیطی – اینستاگرامی ژوژمان به مناسبت روز معمار

بازی اینستاگرامی ژوژمان یک بازی محیطی آنلاین می باشد که در بستر اینستاگرام و به مناسبت بزرگداشت روز معمار ، توسط تیم سیویتاس و با همکاری پیج های مرتبط با مباحث معماری، شهرسازی و هنر برگزار می شود. این بازی در 3 اردیبهشت 1399 از صفحه اینستاگرامی civitas_ir شروع شده و تا 10 اردیبهشت ادامه دارد.

بازی، یک داستان هیجان انگیز و پر از معما درباره زندگی دانشجویی و خوابگاهی دانشجویان معماری و ارتباط خوبشان با استادشان است و بازیکنان برای پیدا کردن پاسخ معماها در بازی، باید از روی نقشه ای که در صفحه اینستاگرامی سیویتاس و از 3 اردیبهشت منتشر می شود، به پیج های معرفی شده در هر پست بروند تا پاسخ معماهای هر روز را پیدا کنند.

در انتهای بازی لینکی از پیج اینستاگرام سیویتاس در اختیار بازیکنان قرار می گیرد تا پاسخ های خود را ارسال کنند. افرادی که  پاسخ صحیح را ارسال کرده باشند وارد لیست قرعه کشی این بازی با جوایز پنج کارت اشتراک رایگان یکساله از مجله معماری ما و سه هدیه ارزشمند از کارگاه سفال و سرامیک خانم شبانی می شوند.

هدف از طراحی و برگزاری بازی اینستاگرامی ژوژمان ، معرفی صفحه های مفید اینستاگرامی به دانشجویان معماری و همچنین بزرگداشت روز معمار در زمانی است که هیچ مراسم و اجتماعی در پاسداشت این روز، قابل برگزاری نیست. همچنین این بازی به نوعی گردشگری در لا به لای آثار ارزشمند معماری در فضای اینستاگرام می باشد که با گِیم تلفیق شده است و از این رو یک بازی محیطی مجازی نیز به حساب می آید چون موجبات بازدید از مکان های تاثیر گذار در معماری را با طرح چند معما، در بستر اینستاگرام فراهم می کند.

توجه: خبر خوب دیگر اینکه معماهای بازی، به صورت عمومی طراحی شده اند و همه بدون در نظر گرفتن رشته تحصیلی می توانند در این بازی شرکت کنند.

همکارانی که ما را در برگزاری بازی اینستاگرامی ژوژمان همراهی کرده اند:

  • فصلنامه تخصصی معماری و شهرسازی “معماری ما”
  • صفحه اینستاگرامی “دانشجویان معماری ایران
  • مرکز میراث دیجیتال ایران “میراث آرکا”
  • صفحه اینستاگرامی گردشگری “توسیتی”
  • صفحه اینستاگرامی هنرمند سفال و سرامیک “سوگند شبانی”
  • انجمن علمی معماری و شهرسازی “دانشگاه هنراسلامی تبریز”

شاید این مقالات هم برای شما مفید باشد: