نگار سلیمانی

استارتاپ موفق معماری

معرفی 7 استارتاپ موفق معماری در جهان

تکنولوژی و بستر وب روز به روز گستره ی خود را به تمام رشته های تحصیلی و کاری می کشاند و معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست. طی یک دهه گذشته ، صنعت – AEC  Architecture, Engineering, and Construction شاهد ظهور استارتاپ های موفق معماری بوده است. شرکت های جوانی که با استفاده از فناوری و در مقیاس های مختلف کار می کنند و از مدل های تجاری نوین استفاده می کنند.

در این مقاله با معرفی 7 استارتاپ موفق معماری در جهان قصد داریم تا بیشتر با پتانسیل این رشته برای نوآفرینی و تفکر خلاق آشنا شویم.

1. Parade Staffing استارتاپ موفق معماری برای پیدا کردن افراد کاربلد

پیدا کردن یک کارگر خوب کار سختی است، و این به ویژه در صنعت طراحی و معماری صادق است. به همین دلیل شرکت Parade Staffing تصمیم گرفت وضعیت را بهبود ببخشد و سکویی ایجاد کند که استعدادها و کارفرمایان سرانجام بتوانند یکدیگر را پیدا کنند.

البته این استارتاپ موفق معماری ، برای بازار شهر نیویورک طراحی شده است که یک مرور کلی از فرصت های شغلی آزاد در شهر همراه با توضیحات دقیق و انواع فیلترها را ارائه می دهد. سازندگان این پلتفرم به 15+ سال تجربه و 15،000+ مخاطب در شبکه خود افتخار می کنند. این استارتاپ که در بستر وب و از طریق پلتفرم فعالیت می کند فرصت یافتن شغل را در این شهر، امیدوارکننده تر کرده است.

2. Seen on Set استارتاپ موفق معماری برای داشتن دکوراسیون هالیوودی

آیا تاکنون شده است که در حال تماشای یک فیلم ، تمام تمرکز شما روی چیز دیگری در پس زمینه ، مانند یک چراغ و یا مبلمان مورد استفاده در آن فیلم، باشد؟ استارتاپ  Seen on Set با راه اندازی یک پلتفرم این امکان را به شما می دهد که آنچه در فیلم ها می بینید و می پسندید به راحتی خریداری کنید. این استارتاپ یکی از جالبترین و مفیدترین نمونه های استارتاپی در حوزه طراحی داخلی است.

چه کسی فکر  می کرد فاصله خانه افراد با صحنه های هالیوودی انقدر کم باشد. این استارتاپ در تبلیغات خود از چنین عباراتی استفاده می کند؛ اگر زمانی از میزی که در غار بتمن دیده اید و یا  صندلی که مریل استریپ در Devil Wears Prada نشسته بود خوشتان آمد حتما سری به وبسایت ما بزنید.

3. استارتاپ UpCodes یک سایت برای همه کُدها

طراح بودن فقط مربوط به ترکیب رنگ و ایجاد فضاهای مناسب و بصری جذاب نیست. بلکه یک طراح باید به فکر بررسی کدها و اعداد و ارقام و تناسبات طراحی نیز باشد، چیزی که اغلب مورد علاقه هیچ کس نیست. اینجاست که استارتاپ موفق معماری  UpCodes وارد عمل می شود و شما را از دردسر نجات می دهد. این استارتاپ کتاب ها ، pdf ها و منابع آنلاین را در یک پایگاه داده ادغام کرده است و به طراحان امکان جستجو از طریق کلمات کلیدی یا عبارت را می دهد. این وبسایت ساده ترین روش برای مانور در کدها و مقررات ساختمان است.

علاوه بر این ، UpCodes امکان سنجیدن پروژه ، تحقیقات مشترک ، فضای بحث و گفتگو و بسیاری از ویژگی های خوب دیگر را نیز برای طراحان فراهم می کند.

راه‌اندازی استارتاپ یکی از ۲۷ راهکسب درامد برای معماران است.
برای آشنایی با راه‌های دیگر کلیک کنید:
کتاب آزادراه معماری (راهنمای درامدزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری)

 

4. استارتاپ Treniq جایی که ذهنیت را به عینیت تبدیل کرده است

Treniq یک برند تجاری جدید B2B است که دسترسی آسان به طیف گسترده ای از محصولات لوکس را فراهم می کند. این برند مبلمان ، وسایل نورپردازی و تزئینی و دکوراسیون و همچنین تخفیف های خاص کلکسیونی ارائه می دهد. همچنین Treniq به عنوان یک بستر قابل اعتماد برای خریداران حرفه ای شناخته شده است. مکانی که آخرین مدها را به نمایش می گذارد و برای افراد، داشتن استایل خاص و شخصی را دسترس پذیر کرده است. به نحوی که اجازه می دهد به محض خیال پردازی های خود، محصولات مورد نظر را خریداری کنند و به این ترتیب ذهنیت خود را به واقعیت تبدیل کنند.

5. استارتاپ موفق معماری Mindesk تحولی در فرایند طراحی

واقعیت مجازی Virtual reality منجربه یک تحول عظیم در طراحی معماری شده است. و استارتاپ Mindesk نیز با استفاده از این تکنولوژی باعث شده است که روند طراحی نه تنها برای شرکت های بزرگ بلکه برای شرکت های کوچکتر نیز بسیار ساده تر و بهتر شود.

با استفاده از این فناوری، شما قادر خواهید بود پروژه های سه بعدی خود را به صورت زنده و در هر مقیاسی طراحی کرده و تجربه کاملاً جدیدی را به مشتریان خود ارائه دهید.

برای مشاهده ویدیو این استارتاپ کلیک کنید.

6. استارتاپ Source آمازونی برای معماران

source محصول جدید Architizer است که به عنوان یک سایتِ پورتفولیو برای جامعه معماران و طراحان راه اندازی شده است. از زمان راه اندازی آن ، 40،000 شرکت معماری بیش از 120،000 پروژه با متوسط قیمت 33 میلیون دلار در آن بارگذاری کرده اند. بنیانگذاران آن ، مارك كوشنر و ماتیاس هالویچ ، این پایگاه داده عظیم از پروژه ها و شرکت ها را ایجاد كرده اند تا ارتباط معماران را با فروشندگان کالا و تولید کننده ها در یک بازار بزرگ آنلاین برقرار کند. هم اكنون این استارتاپ به عنوان “آمازون برای معماران” مورد استفاده قرار می گیرد.

7. استارتاپ cover طرحی ساده، جادار و مطمئن

استارتاپ موفق معماری cover با نرم افزار و سایت خود به کاربران این امکان را می دهد تا انواع واحدهای جانبی را که مطابق مقررات محلی قادر به ساخت آن هستند ، جستجو کنند و گزینه های طراحی را که از لحاظ مصرف انرژی نیز بهینه سازی شده اند، ببیند. این خانه ها و نقشه های پیش ساخته و مدولار با این کار قابلیت انتخاب و انعطاف بالایی به کاربران خود داده اند. این شرکت با اینکه در حال حاضر فقط در لس آنجلس در دسترس است، اما شاهد رزرواسیون از سراسر جهان می باشد.

نتیجه گیری ؛

همانطور که ملاحظه کردید امروزه شرکت های چند رشته ای و فنی زیادی وجود دارند که استارتاپ های موفق معماری راه اندازی کرده و  در حال تغییر روش طراحی ، ساخت و همکاری هستند. این افراد، بلندپروازانه مشغول حل مسائلی هستند که اغلب پیشرفت و رشد آن ها را مختل می کند، خواه از طریق ساده سازی جریان کار و آزمایش روش های جدید ساخت، خواه از طریق استفاده از ابزار و رسانه های جدید. در نتیجه هر محدودیتی قابلیت تبدیل به ایده ای برای پیشرفت را دارد و این ما هستیم که باید این تغییرات را رقم بزنیم.

برای پیدا کردن راه خودتان از معماری و محقق کردن ایده‌های خلاقانه‌تان، کتاب زیر را با کلیک روی آن، مطالعه کنید:
کتاب آزادراه معماری (بررسی ۲۷ مسیر شغلی جدید ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری)

 

مقالات مرتبط

دلایل موفقیت فارغ التحصیلان معماری و طراحی شهری در عرصه کارآفرینی و استارتاپی

معمارانِ کارآفرین و دانش آموخته های معماریِ موفق در رشته های دیگر؛ داخل و خارج از ایران

ایجاد حس مکان و تعامل با فضای معماری از طریق بازی های محیطی