نگار سلیمانی

بهترین سایت های معماری خارجی

معرفی سایت های معروف معماری خارجی (2023)

وقتی دانشجوی سال اول معماری بودم استادمان یک سایت معماری خارجی معرفی کرد که حکم گنج را برایمان داشت، چون اطلاعات پروژه‌های همه معماران را می‌توانستیم در آن پیدا کنیم. اما سال‌هاست که دیگر این وب سایت (Greatbuildings) جوابگوی من نیست. به این دلیل که حوزه‌های مرتبط با معماری و همچنین تعداد معماران و پروژه‌های موفق بسیار زیاد شده‌اند.
به همین دلیل در این مقاله، جدیدترین لیست (2023) از پربازدیدترین وب سایت‌های معروف معماری در دنیا را که حتی کامل‌تر از لیست شخصی خودم است، به شما معرفی می‌کنم تا منبع الهام همه ما باشد.
موضوع این ۴۲ وب سایت:

  • معماری و دیزاین
  • معماری داخلی
  • طراحی سبز
  • مجلات معماری جهان
  • سایت مسابقات و رویدادهای معماری
  • و…

پس در این مقاله همراه سیویتاس باشید تا با بوک مارک (Bookmark) کردن سایت‌های مورد علاقه خود، به روزترین منبع الهام را در معماری داشته باشید.

چرا شما باید لیست سایت معماری خارجی اختصاصی داشته باشید؟

هر کدام از شما در هر مرحله از معماری که هستید (دانشجویی تا کار حرفه‌ای) باید خود را درباره تحولاتی که در این رشته و رشته‌های مرتبط با آن رخ می‌دهد، به روز نگه دارید. اما از آنجایی که سبک‌هایی که دنبال می‌کنید یا دغدغه‌هایی که در طراحی دارید می‌تواند متفاوت از هم باشد، پس طبیعتا همه‌ی سایت‌ها برای شما مفید نخواهند بود. حتی چک کردن دائمی همه آن‌ها وقت زیادی از شما می‌برد.
پس توصیه می‌کنم یک بار لیست سایت معماری خارجی زیر را که پربازدیدترین در دنیا هستند با حوصله بررسی کنید و بعد سایت‌های مورد علاقه خود را بوک مارک کنید تا همیشه یک منبع عالی برای پیدا کردن چیزی که می‌خواهید دم دستتان باشد.
نکته: برای بوک مارک کردن کافیست روی علامت ستاره در نوار بالای مرورگر خود کلیک کنید. بهتر است یک فولدر جداگانه برای معماری اختصاص دهید.

سایت های معماری خارجی چه اطلاعاتی به شما می‌دهند؟

بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار به سایت‌های مورد علاقه خود سر بزنید. چون:

  • منبع الهام برای کار طراحی شما هستند.
  • شما را از نمایشگاه‌ها / کنفرانس‌ها و رویدادهای مهم معماری باخبر می‌کنند.
  • .تعدادی از این وب سایت‌ها به شما اجازه می‌دهند که آزادانه کارهای خود را منتشر کنید
  • دیدگاه‌های مختلف کاربران سایت روی پروژه‌ها، دید خوبی از نظرات دیگر معماران به شما می‌دهد.
  • علاوه بر منبع الهام (Inspiration) بودن، منابع و نکات ارزشمندی درباره تکنولوژی معماری در اختیارتان می‌گذارند.
  • کانسپت‌های طراحی و داستانی که پشت هر معماری وجود دارد، قدرت حل مساله و تفکرِ معماری را در شما تقویت می‌کند.

۴۲ سایت معماری خارجی پربازدید ۲۰۲۳

این ۴۲ سایت معماری خارجی بر اساس تعداد بازدید کنندگان ماهانه رتبه بندی شده‌اند. با کلیک بر روی نام هر کدام در متن، به سایت مورد نظر هدایت خواهید شد.

 

۱. سایت Houzz

بهترین سایت معماری خارجی، Houzz با ۲۰ میلیون بازدیدکننده در ماه است. این وب سایت آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده؛ جامعه معماران، طراحان داخلی و تزئینات را به طور آنلاین دور هم جمع کرده و یکی از بهترین مکان‌ها برای ایده گرفتن است. همچنین مقالات بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف مرتبط با معماری نیز منتشر می‌کند.

بهترین سایت معماری خارجی Houzz
شما در Houzz می‌توانید بین تصاویر ترِند طراحی داخلی، محصولات دکوری و متخصص‌های این حوزه جستجو کنید.

 

۲. سایت معماری آرک دیلی – ArchDaily

آرک دیلی (ArchDaily) ۷,۵۶ میلیون بازدیدکننده در ماه دارد. شما در این سایت می‌توانید به اخبار معماری، مسابقات و پروژه‌هایی که در هر ساعت برای جامعه حرفه‌ای معماری آپدیت می‌شوند، دسترسی داشته باشید. در واقع آرک دیلی از قوی‌ترین اشاعه کننده‌های معماری در سطح جهان است.

سایت معماری آرک دیلی - ArchDaily
در سایت آرک دیلی از قسمت Submit A Project می‌توانید پروژه‌های خود را منتشر کنید.

 

۳. وب سایت معماری و شهرسازی Skyscrapercity

وب سایت معماری و شهرسازی Skyscrapercity با ماهانه بیش از ۷,۵ میلیون بازدیدکننده، بزرگ‌ترین فروم معماری و شهرسازی جهان است. این فروم (انجمن گفتگو) ویژه علاقمندان به آسمان خراش‌ها، برج‌ها، خیابان‌ها، ساخت و سازها و برنامه ریزی‌های شهری است. در این فروم شما می‌توانید در گروه‌های مختلف درباره ساختارها، سبک‌ها، نقد‌ها، مقیاس، حمل و نقل، خطوط هوایی، معماری و موارد دیگر به بحث بپردازید. حتی می‌توانید گروه‌هایی را که مربوط به کشور یا شهر مشخصی است، در این فروم بیابید.

وب سایت معماری و شهرسازی Skyscrapercity
در سایت Skyscrapercity فروم‌های مربوط به کشور Iran هم وجود دارد.

 

۴. سایت معتبر خارجی معماری Apartment Therapy

در لیست سایت های معماری خارجی 2023، وب سایت Apartment Therapy در رتبه چهارم و با ۶,۶۷ میلیون بازدیدکننده در ماه قرار دارد. در این وب سایت جامعه طراحان داخلی و طراحان سبک زندگی یا همان لایف استایل (Lifestyle)، نکات و درس‌هایی را در زمینه طراحی، نحوه انجام کارها، راهنماهای خرید و مشاوره تخصصی برای ایجاد یک خانه شاد و زیبا را با شما به اشتراک می‌گذارند.

سایت معتبر خارجی معماری Apartment Therapy
در سایت معماری Apartment Therapy می‌توانید انواع طراحی‌های Before & After و مقالات How To ببینید.

 

۵. سایت معماری خارجی Curbed

Curbed با ۵,۹۱ میلیون بازدیدکننده در ماه، همه چیز مربوط به املاک و طراحی شهری امریکا را شامل می‌شود. شما می‌توانید از طراحی داخلی و معماری گرفته تا فناوری‌های خانه، نوسازی، خانه‌های کوچک، پیش ساخته، املاک و مستغلات را در آن بیابید. جستجو در بخش‌های مختلف این سایت واقعا می‌تواند روزها طول بکشد.

سایت معماری خارجی Curbed
این سایت میزبان یک مسابقه سالانه به نام Curbed Cup، برای انتخاب بهترین محله در هر شهر امریکا است.

 

۶. وب سایت My Modern Met

وب سایت  My Modern Met با ۴,۰۳ میلیون بازدیدکننده در ماه، یکی دیگر از سایت‌های معروف خارجی در لیست ما است. ترویج فرهنگ مثبت دیزاین از طریق مقالات قابل تأمل در مورد هنر، طراحی، عکاسی، معماری، فناوری، مسائل زیست محیطی و داستان‌های الهام بخش محوریت این وب سایت را تعیین کرده است.

وب سایت My Modern Met
شعار سایت My Modern Met “شهر بزرگی که ایده‌های خلاقانه را جشن می‌گیرد.”

 

۷. وب سایت New Atlas

وب سایت خارجی  New Atlas با ۳,۹۷ میلیون بازدیدکننده در ماه، ایده‌های خارق العاده در جهان را به جلو سوق می‌دهد. دسته بندی‌های متفاوتی در این سایت وجود دارد که از معماری تا اخبار روز تکنولوژی، علم و دانش، حمل و نقل و… را پوشش می‌دهد.

وب سایت New Atlas
وب سایت New Atlas آخرین اخبار از تکنولوژی‌های نوین در موضوعات مختلف را ارائه می‌هد.

 

۸. سایت رویداد معماری و ایده پردازی Dezeen

سایت رویداد معماری Dezeen با ۳,۳۳ میلیون بازدیدکننده در ماه، از سایت‌های معروف معماری خارجی برای ایده پردازی و اخبار مسابقه در بین دانشجویان است. این سایت یکی از مهمترین مجله‌های تخصصی معماری، معماری داخلی و طراحی در جهان است که خود من هم دنبال کننده‌اش هستم.

وب سایت معماری Dezeen
در وب سایت Dezeen جوایز، رویدادها و مسابقات مختلف معماری برگزار اطلاع رسانی می‌شود.

 

برای آشنایی با استارتاپ‌های معماری در جهان که ایده‌های متفاوتی داشته‌اند مقاله زیر را مطالعه کنید:

معرفی ۷ استارتاپ موفق معماری در جهان

 

۹. سایت معماری خارجی Architectural Digest

وب سایت Architectural Digest با ۲,۵۶ میلیون بازدیدکننده در ماه، مرجع بین المللی طراحی است که شامل کارهای معماران و طراحان برتر است.

سایت معماری خارجی Architectural Digest
یکی از بخش‌های جذاب در منو سایت Architectural Digest قسمت سلبریتی استایل است.

 

۱۰. معماری سبز در جهان با TreeHugger

سایت TreeHugger با ۱,۸۹میلیون بازدیدکننده در ماه، گسترش دهنده معماری سبز در جهان است. طراحی سبز در این سایت شامل فناوری، معماری، حمل و نقل و موارد دیگر است. این وبسایت راه حل های زندگی پایدار و سبز را ارائه می‌دهد و اگر به دنبال مرجعی برای طراحی پایدار و محیطی هستید، TreeHugger به شما کمک خواهد کرد.

معماری سبز در جهان با سایت TreeHugger
شعار سایت TreeHugger، پایداری (Sustainability) برای همه است.

 

۱۱. سایت معماری خارجی Designboom

سایت Designboom که پیشینه آن به سال ۱۹۹۹ برمی‌گردد، اولین مجله دیجیتالی معماری و دیزاین است که در حال حاضر ماهانه ۱,۸۰ میلیون بازدیدکننده دارد. این وب سایت هم یکی از بوک مارک‌های من است!

سایت معماری خارجی Designboom
در سایت Designboom می‌توانید ویدیوهای جذابی از موضوعات مرتبط با معماری بیابید.

 

۱۲. سایت معماری و شهرسازی پایدار Inhabitat

سایت معماری و شهرسازی پایدار Inhabitat هم با ۱,۰۸ میلیون بازدیدکننده، وب سایتی است که به طراحی سبز (Green Design)، نوآوری و آینده فناوری پاک اختصاص داده شده است و ایده‌های عالی و فناوری‌های نوظهوری را معرفی می‌کند که دنیای ما را به سمت بهتر شدن تغییر می‌دهد.

سایت معماری خارجی Inhabitat
در سایت Inhabitat به تمام موضوعات طراحی و لایف استایل، از منظر پایداری و هماهنگی با محیط زیست پرداخته شده است.

 

۱۳. وب سایت Dwell

Dwell با ۱,۰۳ میلیون بازدیدکننده، بهترین مکان برای طراحی خانه و آپارتمان مدرن شماست.

وب سایت Dwell
تورهای خانگی یکی ار بخش‌های جذاب وب سایت Dwell است.

 

۱۴. وب سایت معماری خارجی Architonic

سایت Architonic با ۹۳۲ هزار بازدیدکننده در ماه؛ بزرگترین پلتفرم مبلمان، محصولات، متریال‌ها و کانسپت برای طراحان و معماران است. شما می‌توانید بین انواع محصولات طراحی در Architonic جستجو کنید!

وب سایت معماری خارجی Architonic
در وب سایت معماری خارجی Architonic می‌توانید برای المان‌های ریز مرتبط با معماری مثل چراغ‌ها و … الهام بگیرید.

 

۱۵. سایت خارجی Freshome

Freshome با ۹۰۳ هزار بازدیدکننده در ماه، یکی از بخش‌های سایت Mymove است که خدمات حمل و نقل و اسباب کشی حرفه‌ای را ارائه می‌دهد. اما در عین حال با ایده‌های طراحی داخلی، عکس‌های دکوراسیون داخلی منازل، طراحی خانه و معماری معاصر جهان یک منبع الهام بخش جدید برای شما است.

سایت Mymove
سایت Mymove ایده‌ای جالب در حوزه‌ای مرتبط با معماری یعنی اسباب کشی، عملی کرده است.

 

۱۶. سایت مسابقات معماری Architizer

مسابقات معماری یک بخش جذاب در سایت Architizer است. همچنین Architizer با ۶۴۷ هزار بازدیدکننده در ماه، جایی است که شما معماران می‌توانید محصولات ساختمانی جدید را در آن پیدا ‌کنید.

سایت Architizer
در سایت Architizer با انواع پروژه‌های اجرا شده در سرتاسر جهان آشنا می‌شوید.

 

۱۷. سایت معماری خارجی Archinect

هدف Archinect با ۶۶۲ هزار بازدیدکننده در ماه، ایجاد ارتباط و ذهنیت باز در معماری و گردآوری طراحان از سراسر جهان برای معرفی ایده‌های جدید از همه رشته‌ها است. Archinect از سال ۱۹۹۷ شروع به کار کرد و از آن زمان تا الان به یکی از بهترین منابع آنلاین برای معماران، دانشجویان، مربیان و طراحان حرفه‌ای تبدیل شده است.

سایت معماری خارجی Archinect
همچنین سایت Archinect، فرصت‌های شغلی معماری به طور حضوری و دورکاری را در آمریکا نشان می‌دهد.

 

اگر فارغ التحصیل معماری یا شهرسازی هستید، قبل از ورود به بازار کار مقاله زیر را مطالعه کنید:

دلایل موفقیت معماران و شهرسازان در عرصه کارآفرینی و استارتاپی

 

۱۸. سایت Wallpaper

سایت Wallpaper با ۵۳۲ هزار بازدیدکننده در ماه، مقصد شماره یک طراحی در جهان است که در معماری، دکوراسیون داخلی، مد، هنر و لایف استایل معاصر پیشرو است. در واقع هر چیزی که مرتبط با هنر و صنعت ساختمان باشد را شما می‌توانید در این سایت عالی بیابید.

سایت Wallpaper
سایت Wallpaper یک بخش جذاب به طراحی جواهرات و ساعت اختصاص داده است.

 

۱۹. سایت Archilovers

Archilovers با ۴۴۹ هزار بازدیدکننده در ماه، به اتصال مردم، پروژه‌ها و محصولات در سرتاسر جهان کمک می‌کند.

سایت معماری خارجی Archilovers
سایت معماری خارجی Archilovers مانند یک شبکه اجتماعی برای معماران است و شما می‌توانید معماران ایرانی را در آن بیابید.

 

۲۰. سایت Contemporist

سایت معماری خارجی Contemporist با ۴۴۵ هزار بازدیدکننده در ماه، به شدت به فرهنگ معاصر توجه می‌کند. محوریت اصلی این وب سایت معماری، طراحی داخلی، دیزاین، هنر و سفر است.

سایت Contemporist
طراحی سایت Contemporist بسیار جذاب و منحصر به فرد است.

 

۲۱. سایت Divisare

سایت Divisare با ۴۳۶ هزار بازدیدکننده در ماه، از سال ۱۹۹۸ اطلس آنلاین معماری معاصر در جهان است.

سایت Divisare
عکاسی معماری یکی از بخش‌های مهم سایت Divisare است.

 

۲۲. سایت Architect Magazine

مجله معماری Architect Magazine با ۴۲۶ هزار بازدیدکننده در ماه، سایت برتر اخبار صنعت معماری و منابع ساختمانی برای معماران و متخصصان صنعت ساخت و ساز است.

سایت Architect Magazine
برای باخبر شدن از رویدادها و جوایز هم می‌توانید به سایت Architect Magazine سر بزنید.

 

۲۳. سایت Design Milk

Design Milk با ۳۸۵ هزار بازدیدکننده در ماه، یک وبلاگ طراحی است که شامل ایده‌های طراحی داخلی، معماری، مبلمان مدرن، دکوراسیون منزل، هنر، استایل و فناوری است که توسط Jaime Derringer تاسیس شده است.

سایت Design Milk
فروش بورد گیم‌های معماری از بخش‌های جذاب سایت Design Milk است.

 

برای ایجاد حس مکان و حس تعلق در فضا با بازی‌های محیطی مقاله زیر را مطالعه کنید:

بازی محیطی چگونه در یک فضای معماری حس مکان و تعلق ایجاد می‌کند؟

 

۲۴. سایت Decoist

سایت Decoist با ۳۱۵ هزار بازدیدکننده در ماه، یک وبلاگ طراحی داخلی و معماری است که ادعا می‌کند برای طراحی داخلی و پروژه‌های معماری شما منبع الهام بخش جدیدی است.

سایت Decoist
با مشاهده سایت Decoist متوجه می‌شوید که ادعایشان در منبعی جدید بودن برای الهام بخشی، بی‌اساس نیست.

 

۲۵. سایت Archello

با ۲۲۷ هزار بازدیدکننده در ماه، سایت معماری خارجی Archello چگونه ساخته شدن محصولات، تیم‌های سازنده و داستان پشت هر پروژه را تعریف می‌کند.

سایت معماری Archello
در سایت Archello، واقعا معماری به شما سلام می‌دهد.

 

۲۶. بهترین مجله معماری انگلستان The Architect’s Journal

مجله معماری The Architect’s Journal با ۲۷۱ هزار بازدیدکننده در ماه، برجسته‌ترین مجله معماری انگلستان است و صدای معماری در انگلیس محسوب می‌شود.

بهترین مجله معماری انگلستان The Architect’s Journal
در مجله معماری انگلستان The Architect’s Journal حتی پادکست و فیلم‌های معماری هم وجود دارند.

 

۲۷. مجله معماری امریکا The Architect’s Newspaper

سایت The Architect’s Newspaper با ۲۴۷ هزار بازدیدکننده در ماه، معتبرترین صدای معماری و طراحی در ایالات متحده است.

مجله معماری امریکا The Architect’s Newspaper
از مجله The Architect’s Newspaper، معماری و شهرسازی امریکا را دنبال کنید.

 

۲۸. سایت معماران معاصر World-architects

سایت World-architects با ۱۶۳ هزار بازدیدکننده، یک شبکه برتر از معماران معاصر و متخصصان ساختمان است که از کیفیت در معماری حمایت می‌کنند.

سایت معماران معاصر World-architects
در سایت معماران معاصر World-architects، شما می‌توانید به فرصت‌های شغلی معماری در سراسر جهان دسترسی داشته باشید.

 

۲۹. مجله آنلاین معماری The Spaces

سایت معماری خارجی The Spaces با ۱۴۴ هزار بازدیدکننده در ماه، یک مجله آنلاین در زمینه معماری، دیزاین و هنر است.

مجله آنلاین معماری The Spaces
مجله آنلاین معماری The Spaces سایتی است که احتمالا در لیست همه قرار بگیرد.

 

۳۰. اخبار و نقدهای معماری در ArchitectureAU

ArchitectureAU با ۱۴۳ هزار بازدیدکننده در ماه، اخبار و نقدهای دنیای معماری، دیزاین، فضای داخلی و معماری منظر را توسط ناشر مجله Architecture Media منتشر می‌کند.

اخبار و نقدهای معماری در سایت ArchitectureAU
سایت ArchitectureAU به تایید انجمن معماران استرالیا رسیده است.

 

۳۱. محبوب ترین وبلاگ طراحی استرالیا The Design Files

The Design Files با ۱۳۳ هزار بازدیدکننده در ماه، محبوب ترین وبلاگ طراحی در استرالیا است. این سایت خانه‌های اصیل استرالیایی، معماری، باغ‌ها، هنر، دیزاین، غذا و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.

محبوب ترین وبلاگ طراحی استرالیا The Design Files
ایده‌های بسیار زیادی را می‌توانید از وبلاگ The Design Files به دست آورید.

 

۳۲. سایت رویداد معماری Dexigner

از سایت رویداد معماری Dexigner با ۱۳۳ هزار بازدیدکننده در ماه، آخرین اخبار دیزاین، رویدادها، مسابقات و نقد کتاب را دریافت کنید. Dexigner پیشروترین فضای آنلاین برای طراحان، معماران، تصویرگران (Illustrators) و انواع خلاقان است. این سایت نیز یکی از بوک مارک‌های شخصی من است.

سایت رویداد معماری Dexigner
در Dexigner از گرافیک دیزاین تا 3D دیزاین و… را می‌توانید پیدا کنید.

 

۳۳. سایت Yatzer

سایت Yatzer با ۱۲۹ هزار بازدیدکننده در ماه، یک مقصد آنلاین جهانی است که به شما کمک می‌کند؛ جذاب‌ترین پروژه‌های خلاقانه و افراد هنری را در مد، طراحی، معماری از سراسر جهان کشف و دنبال کنند.

سایت Yatzer
تجربه‌های شهری (City Experiences) از بخش‌های جذاب Yatzer است.

 

۳۴. Architecture & Design

سایت Architecture & Design با ۱۲۱ هزار بازدیدکننده در ماه، برای بیش از ۵۰ سال است که یک منبع ارزشمند برای سازنده‌های استرالیایی، معماران و دیزاینرها متخصص به حساب می‌آید.

سایت معماری خارجی Architecture & Design
صفحه نخست سایت معماری خارجی Architecture & Design

 

۳۵. مجله معماری Home Adore

مجله معماری Home Adore با ۱۲۱ هزار بازدیدکننده در ماه؛ در زمینه معماری، طراحی داخلی و ایده‌های مرتبط با دیزاین فعال است.

مجله معماری Home Adore
در مجله معماری Home Adore می‌توانید ایده‌های جذابی برای طراحی مبلمان بیابید.

 

۳۶. سایت نقد معماری The Architectural Review

سایت The Architectural Review با ۱۱۳ هزار بازدیدکننده در ماه، تنها مجله جهانی معماری برای قرن ۲۱ است. این سایت با انتقادات تفکر برانگیز و کانسپت پشت طراحی ساختمان‌ها سروکار دارد و گفتمان معماری را شکل می‌دهد.

سایت نقد معماری The Architectural Review
قسمت ESSAYS در سایت نقد معماری The Architectural Review منبع خوبی برای محققان معماری است.

 

۳۷. سایت خبری معماری e-architect

در سایت خبری معماری e-architect با ۱۰۵ هزار بازدیدکننده در ماه، شما می‌توانید آخرین اخبار، تصاویر و اطلاعات معماری را به صورت روزانه و آپدیت شده مشاهده کنید. e-architect همچنین تورهای معماری پیاده روی در سراسر جهان را ارائه می‌دهد.

سایت خبری معماری e-architect
در سایت e-architect می‌توانید موقعیت‌های شغلی در دوبی را بیابید.

 

برگزاری تورهای معماری یکی از ۲۷ راهکسب درامد برای معماران است.

برای آشنایی با راه‌های دیگر کلیک کنید:

کتاب آزادراه معماری (راهنمای درامدزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری)

 

۳۸. وب سایت Yellowtrace

Yellowtrace با ۱۰۲ هزار بازدیدکننده یک منبع ضروری است برای دیزاینرهایی که نمی‌توانند حد متوسط را بپذیرند.

وب سایت Yellowtrace
خلاقیتتان در وب سایت Yellowtrace شکوفا خواهد شد.

 

۳۹. طراحی مینیمال با Leibal

سایت Leibal با ۹۱هزار بازدیدکننده در ماه، یک نشریه طراحی است که بر مینیمالیسم در معماری، فضای داخلی، مبلمان و محصولات متمرکز شده است.

طراحی مینیمال با سایت Leibal
طراحی مینیمال در معماری داخلی، مبلمان و.. را می‌توانید با سایت Leibal دنبال کنید.

 

۴۰. سایت مسابقات طراحی معماری Bustler

سایت مسابقات معماری خارجی Bustler با ۷۳ هزار بازدیدکننده در ماه، همه چیز را در مورد مسابقات و رویدادهای مربوط به معماری به شما معرفی می‌کند.

سایت مسابقات طراحی معماری Bustler
اگر قصد شرکت در مسابقات معماری دارید، در خبرنامه سایت Bustler ثبت نام کنید.

 

۴۱. مجله معماری خارجی Sight Unseen

Sight Unseen با ۶۵ هزار بازدیدکننده در ماه، یک مجله آنلاین است که سبک‌های جدید و آینده را در زمینه طراحی و هنرهای تجسمی (Visual Arts) معرفی می‌کند. همچنین Sight Unseen بر دیزاینرها و سازندگانی که خارج از مرزهای سنتی فکر می‌کنند، متمرکز است.

مجله معماری خارجی Sight Unseen
طراحی‌های جدیدی که در مجله معماری خارجی Sight Unseen می‌بینید، شما را شگفتزده خواهد کرد.

 

۴۲.  سایت کاریابی معماری Design Observer

شما در سایت کاریابی Design Observer با ۵۰ هزار بازدیدکننده در ماه، می‌توانید به موقعیت‌های شغلی در سرتاسر جهان دسترسی داشته باشید. همچنین این سایت پادکست‌ها و نوشته‌هایی درباره طراحی و فرهنگ را منتشر می‌کند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

سایت معماری خارجی سایت Design Observer
شما در سایت معماری خارجی Design Observer می‌توانید در قسمت Jobs موقعیت‌های شغلی را جستجو کنید.

 

 

جمع بندی مقاله لیست سایت های معماری خارجی

در این مقاله از سیویتاس؛

  • با ۴۲ سایت تخصصی و معتبر معماری در دنیا آشنا شدید.
  • عملکرد معماران دیگر در سرتاسر جهان را دیدید.
  • از اخبار روز دنیای معماری و مسابقات و رویدادهای معماری باخبر شدید.
  • مجلات معروف معماری در امریکا، انگلستان و استرالیا را شناختید.
  • با مجلات معتبر معماری در حوزه معماری داخلی، معماری سبز، مینیمال و … آشنا شدید.
  • و با بررسی تک به تک آن‌ها و بوک مارک کردن سایت‌های مورد علاقه، یک منبع الهام دائمی برای خود ساختید.

اگر وب سایت خارجی مفیدی می‌شناسید که نامش در این لیست نیست، با نوشتن زمینه فعالیتش آن را به بقیه معرفی کنید.

به نظر شما، آیا استفاده از این وب‌سایت‌ها باعث بیشتر شدن کپی کاری در بین دانشجویان و معماران ایرانی می‌شود؟ یا بالعکس به تغذیه ذهن آن‌ها برای ایده‌پردازی‌های بهتر و کارهای حرفه‌ای‌تر کمک می‌کند؟ علت انتشار پروژه‌های کپی به خصوص در کلاس‌های دانشگاهی چیست؟

پاسخ‌های خود را در قسمت نظرات این مقاله بنویسید تا با هم در ارتباط باشیم.

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

شما به عنوان یک معمار می‌توانید از راه‌های مختلفی کسب درامد کنید. برای اطلاع از این مسیرها روی لینک زیر کلیک کنید:
کتاب آزادراه معماری (بررسی ۲۷ مسیر شغلی جدید ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان معماری)