نگار سلیمانی

برای اینکه بدانید یک سایت وردپرسی است یا نه ابتدا سایت مورد نظر را باز کنید. سپس کلیک راست کرده و View Page Source را بزنید. وقتی صفحه باز شد از کیبورد Ctrl +F را همزمان بزنید و بعد wp-content را در زبانۀ باز شده تایپ کنید. اگر در Page Source عبارت wp-content استفاده شده باشد یعنی این وب‌سایت با وردپرس راه‌اندازی شده است. در غیر این صورت یعنی کدنویسی شده است.

چرا تشخیص CMS در وب‌سایت‌ها برای متخصص‌های سئو و محتوا حیاتی است؟

قیمت گذاری صحیح پروژه محتوا و سئو مهمترین دلیلی است که شما باید بتوانید Content Management System – CMS یا همان سیستم مدیریت محتوای وب‌سایت‌ها را تشخیص دهید. چون سئوی سایت‌های وردپرسی با سایت‌های کدنویسی شده متفاوت است. به همین دلیل شما باید پیش از قیمت‌دهی و عقدِ قرارداد از برخی از مشخصات وب‌سایت آگاه شوید.

برخی از ویژگی‌ها مثل قدرت دامنه و … از ابزارهای مختلف قابل تشخیص و تحلیل هستند. اما برای برخی موارد دیگر شما نیازمند دسترسی به پنل وب‌سایت هستید. اما از آنجایی که اغلبِ کارفرماها این دسترسی‌ها را بعد از قرارداد به شما می‌دهند، بهتر است خودتان پیش از قرارداد و قیمت‌گذاریِ پروژه، بررسی کنید که وب‌سایت در چه بستری پیاده‌سازی شده است.