نگار سلیمانی

استارتاپ سیویتاس در چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه شرکت کرد چون…

ما از استاد خود یاد گرفته ایم که اهدافمان را خرد و دست یافتنی کنیم با داشتن یک نیم نگاه همیشگی به هدف بزرگترمان و همواره پیش از رسیدن به هر هدفی، هدف بعدی را تعریف کنیم که مبادا از سرعتمان کم شود و افت کنیم، که مبادا انگیزه مان از دست برود و ندانیم که حالا که به این خواسته هم رسیدیم دیگر چه کنیم، مبادا که درجا بزنیم و یادمان برود چه میخواهیم.

و یا بدتر، از رشد کردن و تجربه کردنِ خودمان بایستیم

از اینرو، هدف اول ما اتمامِ به موقع طراحی وب سایت و حضور موفق در اولین تجربه نمایشگاهیمان بود که خوشبختانه محقق شد اما پیش از تحققِ آن، هدف دومی هم برای خود متصور بودیم، حضور استارتاپ سیویتاس در چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه که دقیقا در روز آخر نمایشگاه خبر خوبی از طرف دبیرخانه جشنواره جایزه فیروزه به دستمان رسید؛ استارتاپ سیویتاس به مرحله نهایی جشنواره راه یافته بود و ما با سایتی که به تازگی جان گرفته بود قصد داشتیم در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور که به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شد شرکت کنیم و با استارتاپ های کل کشور در حوزه اقتصاد صنایع خلاق فرهنگی به رقابت بپردازیم.

به این شکل این رویداد تجربه دوم نمایشگاهی و رویارویی مستقیم ما با مخاطبین می شد که قرار بود در محل دائمی نمایشگاهی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) در دی ماه سال 97برگزار شود. پس ما در چهارمین ماه فعالیتمان با دو هدف، یک؛ کسب تجربه و محک خودمان، ایده و فعالیت هایمان در مقیاسی بزرگتر و از دید داورهای کشوری و دو؛ گرفتن مجوز شرکت خلاق، در این رویداد شرکت کردیم چرا که جشنواره جایزه فیروزه، مبادیِ معرفی به زیست بوم شرکت های خلاق بود و ما بر اساس محوریت کارمان در صدد گرفتن این مجوز بودیم.

تهرانِ دوست داشتنی در طول میزبانی از ما، سنگ تمام گذاشت و ما را در نمایشگاه نیز از نظرات کاربردی و مفید بازدیدکننده ها و تیم های غرفه های دیگر مستفیض کرد تا اینکه روز مسابقه فرا رسید و همه تیم ها (در بخش استارتاپ ها نزدیک به 200 تیم از سرتاسر کشور به مرحله نهایی داوری راه یافته و 40 تیم در روز مسابقه حضور داشتند) با ارائه های سه دقیقه ای در مقابل داوران محترم، از کار خود دفاع کردند. روزی بود که با هیجان زیادی پایان یافت و بعد از آن، تیم ها با آسودگی خاطر بیشتری به غرفه های همسایه سر می زدند، به خصوص که یکی از محور های مسابقه، اسباب بازی بود و در بیشتر غرفه ها اسبابِ بازی به راه بود.  

استارتاپ سیویتاس در چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه

روز اختتامیه فرا رسید

و ما به همراه منتور عزیزمان که از ابتدای نمایشگاه در این سفر کسب و کاری همراهیمان کرده بود، در آمفی تئاتر مجموعه، به انتظار نشسته بودیم تا اینکه در کمال ناباوری محقق شدن هدف مان را به عینه دیدیم. استارتاپ سیویتاس از طرف معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و به انتخاب ستاد زیست بوم خلاق، مقام اول کشوری را کسب کرده و ما بودیم و شادی بود و خنده های پیاپی. به فضل الهی، به همان چیزی که می خواستیم و برنامه ریزی کرده بودیم، رسیدیم. جایزه فیروزه از آنِ تیم سیویتاس شد و ما به این ترتیب اولین شرکت اردبیلی شدیم که مجوز شرکت خلاق را گرفت.

حضور در نمایشگاه تهران با چالش ها و موقعیت های جدیدی که به همراه داشت، بازخوردهای بسیار ارزشمند و تاثیرگذارِ مخاطبین و مهم تر از همه کسب رتبه اول کشوری، خاطره و تجربه بسیار خوبی برای تیم سیویتاس رقم زد چرا که داوری و محک زدن خودمان در مقیاس کشوری و گرفتن بازخوردهای مثبت، ما را بیش از پیش به ارزش کارمان واقف و از قدرت تاثیرگذاری آن آگاه کرد و این چنین ما را در مسیر  رسیدن به هدف های بزرگترمان یاری کرد. راه اندازی اولین بازیِ سناریوهای شهری … .

استارتاپ سیویتاس در چهارمین دوره جشنواره جایزه فیروزه

که آنچه میان این دو می باشد، همه از آنِ اوست…